digital registrering corona virus

RestQR ...
nem CHECK-IN
når man går ud

RestQR er et digitalt system til smitteopsporing og let registrering af dine besøgende gæster.

Hvad kræver RestQR?

Faktisk ingenting! RestQR er et digitalt system udviklet til café- og restaurationsbranchen til elektronisk registrering af dine gæster. Det er udviklet med det ene formål, at det ikke må være ressourcekrævende for dig og dit personale. Samtidig er det nemt for dine gæster og et effektivt værktøj i smitte- og kontaktopsporing for sundhedsmyndighederne.

Vi har gjort det nemt!

Det kan virke uoverskueligt at komme i gang med at registrere sine kunder. Manuel håndtering, datasikkerhed og ønsket om at vise ansvarlighed kan virke svære at forene. Med RestQR har vi gjort det nemt – både for dig, dit personale og dine gæster.

RestQR er et digitalt system til smitteopsporing og elektronisk registrering af dine besøgende gæster, udviklet med særligt fokus på café- og restaurationsbranchen og de udfordringer, der er i kølvandet på Covid19. 

Registrerings-tendensen vokser

Udviklingen i flere europæiske lande viser, at der er stigende tendens til registrering af besøgende gæster på restaurationer, caféer og barer. I f.eks. Tyskland udleveres registreringsskemaer i papirudgave, der skal udfyldes manuelt af gæsterne. Det efterlader virksomheden med øget håndteringsarbejde af udlevering, indsamling og sikker opbevaring af data. Med RestQR kommer vi denne tendens i forkøbet og gør tingene lettere. Både for dit personale, dine gæster og sundhedsmyndighederne.

Digital registrering til smitteopsporing

RestQR er et digitalt system, hvor dine gæster kan registrere deres besøg med deres mobiltelefon ved at scanne den unikke QR-kode, du modtager ved din oprettelse.

RestQR er en dedikeret database, hvor kun den juridisk ansvarlige i virksomheden og sundhedsmyndighederne kan anmode om adgang i tilfælde af smitte- eller kontaktopsporing. De lagrede data opbevares jf. sundhedsmyndighedernes anbefalinger i 21 dage, hvorefter de automatisk slettes igen.

Det er kun dig, der er juridisk ansvarlig i virksomheden, der kan registrere virksomheden på RestQR. RestQR er udviklet med særligt fokus på serveringsbranchen, men har du en anden type virksomhed, hvor du har besøgende, kan du sagtens oprette dig. 

Du får en unik QR-kode, der er knyttet til en dedikeret database, hvor registranters data lagres. Du får en tryksagspakke til selvprint, der indeholder en kort informationspjece til dine medarbejdere, så de er klædt godt på over for kunderne – og grafisk materiale i flere størrelser lige til at hænge op strategiske steder. 

Med det samme! Når du har gennemført oprettelsen, får du en mail med en række forskellige PDF’er i forskellige størrelser, der alle har din unikke QR-kode og dit logo på. 

Datasikkerhed

Det er kun de allermest nødvendige oplysninger, din gæst skal afgive – nemlig telefonnummer eller mail. Det er frivilligt om gæsten vil oplyse sit navn. Det er så tæt på anonymt, som det kan blive.

RestQR’s datapolitik stemmer overens med Datatilsynets retningslinjer for privatlivspolitik. De lagrede data opbevares på en dedikeret server.  Bliver dit personale eller en gæst syg med Corona-virus, kan kun den juridisk ansvarlige anmode om adgang til de data, der er for den pågældende virksomhed. Her vil der være et tre-trins sikkerhedssystem, hvor du skal bruge login-koder og ID-koder du har modtaget ved oprettelsen.

Når der er anmodes om adgang til data, vil du blive præsenteret for en formular, hvor du kan skrive dato og tidspunkt for smittefaren. Her får du også mulighed for at skrive en fælles besked, der automatisk sendes til alle de gæster, der har registreret deres besøg i det givne tidsrum. Det betyder derfor også, at du kan berolige dine gæster med, at indtastede data ikke kan bruges i andre sammenhænge end smitte- og kontaktopsporing. 

De lagrede data opbevares jf. sundhedsmyndighedernes anbefalinger i 21 dage, hvorefter de automatisk slettes igen.

Det er virksomhedens opgave at forklare formålet med registreringen og at understrege, at registrering er frivillig. Det kræver en mobiltelefon med kamera for at scanne en QR-kode. Har man en ældre mobil, kan det være nødvendigt at downloade en QR scanner.

Læs mere her

Vi skal passe på hinanden!

Sundhedsminister Magnus Heunicke (S) opfordrede ved pressemødet 7. september 2020 landets caféer og restaurationer til at registrere gæsters kontaktoplysninger og sundhedsmyndighederne udtrykte frustration over den vanskelige smitteopsporing. Det kan være svært at finde tilbage til alle de, der har besøgt dit serveringssted, hvis uheldet er ude. I en sådan situation er RestQR et effektivt værktøj til at hjælpe myndighedernes smitte- og kontaktopsporing. Og du kan samtidig vise dine gæster, at du passer ekstra godt på dem.

RestQR – sådan kan vi passe på hinanden.

RestQR kan gøre det lettere – for alle.  Det er både ansvarligt og en god måde at hjælpe hinanden og myndighederne i Coronatiden.

RestQR handler derfor også om samfundssind og at tage et fælles ansvar. Det handler om en udvidet service og det signal, din virksomhed sender til sine gæster om, at vi passer ekstra godt på hinanden.

RestQR bordskilte - digital registrering
restqr-logo_neg_500x140

Oprettelse og betingelser

Oprettelse i RestQR koster et éngangsbeløb på kr. 1.000 kr. ekskl. moms pr. virksomhed. Prisen dækker udvikling, omkostninger og vedligehold af dedikeret server og database, unik QR-kode samt grafisk materiale og informationsfolder til selvprint.

Der er ingen binding eller uforudsete udgifter forbundet med din oprettelse. Du kan til enhver tid opsige din konto – ligesom dine gæster til enhver tid selv kan slette deres registrering. Ved opsigelse nedlægges din konto 21 dage efter sidste registrant har lavet et CHECK-IN.

RestQR – også for din egen skyld

Er der noget, du er i tvivl om, så kan du altid kontakte os. Send os en mail eller ring direkte til os