Nej. Dataregistreringen af jeres gæster sker automatisk. I skal altså ikke bruge ressourcer undervejs i forløbet.

Det kan sundhedsmyndighederne og den juridisk ansvarlige for virksomheden i tilfælde af smitte- og kontaktopsporing.

Ganske enkelt: Nej.

De indsamlede data kan og må ikke anvendes til andet formål end evt. smitteopsporing. 

Når du opretter din virksomhed, får du umiddelbart efter oprettelsen tilsendt en mail med en PDF, der indeholder forskellige tryksager med din virksomheds unikke QR-kode – lige til at printe på din egen printer. Er der størrelser, du ikke selv kan printe, kan du videresende PDF’en til dit sædvanlige trykkeri.

Hvis en medarbejder bliver testet positiv, kan den juridisk ansvarlige i virksomheden udfylde denne formular og anmode om et udtræk af data for en given dag og et givet tidsrum.

Får virksomheden tilbagemelding fra en gæst om at vedkommende er testet positiv, er det samme procedure. Her skal virksomheden blot sikre sig de nødvendige informationer fra gæsten om dato og tidsrum for besøget.

Det er bestemt heller ikke noget du ‘skal’. Det er 100% frivilligt at lade sig registrere ved ankomst. Men hvis du gør det, kan du være en vigtig del af smitteopsporingen i tilfælde af, at f.eks. en medarbejder eller en af de andre gæster har været smittet på det tidspunkt, hvor du også var til stede. 

Sagt kort: Så få som muligt. Du bestemmer selv om du vil opgive dit fulde navn. Men hvis det bliver nødvendigt for sundhedsmyndighederne at kontakte dig, er det vigtigt at du oplyser e-mail eller telefon. Du har også mulighed for at vælge at oplyse begge kontaktformer. Det gør arbejdet lettere for dem der arbejder med kontaktopsporing.

Dine data bliver ikke ‘brugt’ til noget. Det er kun i tilfælde af, at en person er smittet og sundhedsmyndighederne har brug for at komme i kontakt med andre personer, der har været til stede på samme tid, at data bliver gjort tilgængelige. Og det er naturligvis kun data fra den pågældende dag, hvor den smittede også var til stede, der bliver anvendt.

Alle registrerede CHECK-INs bliver gemt i krypteret form i 21 dage. Herefter slettes de permanent. Du kan også selv bede om at få slettet evt. registreringer, der findes om dig. Du skal bare en tur forbi vores PRIVATLIVSCENTER, hvor du kan sende en ‘Slet-mig’-besked.

Bestemt ikke. De opgivne data bliver ikke anvendt til andet formål end evt. smitteopsporing. Du risikerer altså ikke at der pludselig kommer spam-mails eller telefonsalg, der stammer fra de registrerede data.